fredag 26 juni 2015

Turné premiär för Ulf Lundell i Örebro och jag fick en Selfi med Ulf Lundell

Då var det dags för Turnepremiär för 
Ulf Lundell vid Slottsparket i Örebro och konserten skulle börja kl 21:00. Jag hade tur att när jag fyllde år så fick jag i födelsedags present biljett till Ulf Lundell.
Jag har sett Ulf Lundell en gång tidigare i Brunnsparken i Örebro. Jag tog cykeln till  till Örebro slott och där var det inte så mycket folk men det skulle bli betydligt mer folk senare under kvällen och fram till  konserten var slut ca 23:56! Konserten hade tillstånd att hålla på till kl 00:00!

Denna bild nedan är ca 20-30 min efter konserten vid Hotelet där han bodde på och jag kan säga så här att jag är den enda i hela Örebro som har tagit en Selfi med Ulf Lundell! Är faktiskt besviken på att Ulf inte skrev någon autograf med tanke på att det är fansen som köper hans skivor det får man inte glömma som artist och det är det också som artister lever på. Jag var själv utanför hotellet och det var som Ulf Lundell hade panik när han inte kom in på hotellet:
-Är det okej om jag får ta en Selfi med dig?(Jag)
-Skynda på och ta en! (Ulf Lundell)
-är det ok att få en autograf(Jag)
Ulf kör fram näven och säger med bestämd röst:
-Nej!!
Bruce Springsteen skulle absolut ha skrivit autografer med ett leende!
Tänker på vad klantigt av hotellet som inte var berädd att öppna dörren för Ulf Lundell när han kom med en annan man! Tänk om det var mer folk än bara jag då hade det varit ännu värre!!
Jag tackade Ulf Lundell för en bra spelning och då sa han: -Tack!! :0)

Foto: Bernt Solberg

Foto: Bernt Solberg

Foto: Bernt Solberg

Foto: Bernt Solberg

Foto: Bernt Solberg

Foto: Bernt Solberg

Foto: Bernt Solberg

Foto: Bernt Solberg

Foto: Bernt Solberg

Foto: Bernt Solberg

Foto: Bernt Solberg

Foto: Bernt Solberg

Foto: Bernt Solberg

Foto: Bernt Solberg

Foto: Bernt Solberg

Foto: Bernt Solberg

Foto: Bernt Solberg

Foto: Bernt Solberg

Foto: Bernt Solberg

Foto: Bernt Solberg

Foto: Bernt Solberg

Foto: Bernt Solberg

Foto: Bernt Solberg

Foto: Bernt Solberg

Foto: Bernt Solberg

Foto: Bernt Solberg

Från Ulf Lundell blogg kan man läsa:
"Vad jag gillar och kommer att sakna med turnerandet är sammanhållningen, 20 pers, artist, band, crew, alla vet vad dom ska göra, man håller ihop, det är en väl fungerande maskin, no bullshit, man hjälper varann.

Såna sammanhang är det annars väldigt ont om i mitt liv.

Jag ska inte säja att det här är min absolut sista sommarturné, men jag tror att det är det. Den där fungerande maskinen, den betyder mycket, men det finns annat som inte är så attraktivt längre."

Oj det kanske är Ulf Lundell sista konsert?

Tyckte konserten var jättebra! Det var ganska mycket lugna låtar men tror att nästa konsert kommer att vara mera fart i t.ex så tror jag att Ulf Lundell kommer att köra Kär och galen i nästa konsert Och när jag kysser havet.
Medelåldern på publiken låg nog på 50år och det var en del i 20års åldern och naturligtvis eftersom jag gillar Bruce Springsteen så förstår man satt Ulf Lundell gör det också för han har lärt sig hur man får med sig publiken. Bruce och Ulf är i samma ålder. Ulf har översatt en del låtar t.ex Sanna,(Nyårsafton när det nu var) och mm. 
Ulf har med saxofon och trumerna låter väldigt misstänksamt likt E Street Band och vissa andra live avsnitt.
Det häftigaste var när någon galning tog av sig kläderna och bara dök i Svartån och vakterna kastade i en livboj åt killen.


Ulf Lundell verkade nöjd på scenen och sa att det var bättre Sverige premiär i Örebro än det var föra året när Ulf Lundell hade Sverige premiär!

Tack för att du tittar!:0)



























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar